top of page

Erkek Modasına Damga Vuran Film Karakterleri

1920'lerin başından günümüz sinemasına kadar iyi yazılmış senaryoların, muhteşem oyunculukların ve sinematografinin ötesinde, karakterlerin film için seçilen kostümleri de izleyicilerin dikkatini çekiyor. Karakterler için özenle seçilen ve kişiye özel dikilen smokin takım elbiseler, özellikle filmler vizyona girdiği yıllarda büyük bir patlama yaparak sezon trendlerini belirliyor.

İşte, erkek modasına damga vuran, tüm zamanların en iyi giyinen film karakterlerinden bazıları…


Jay Gatsby (Robert Redford) – The Great Gatsby

Bazı filmler vardır ki üzerinden ne kadar zaman geçerse geçsin zamansız kostüm tasarımları ile günümüzde de hatırlanmaya devam eder. 1974 yapımı Great Gatsby de bunlardan biri. Filmin izleyiciyle buluşmasıyla birlikte tasarımcılar ve markalar 1920'lerin arka planından etkilenmeye başladı. Film, aynı zamanda artık efsanevi tasarımcı Ralph Lauren'in ekrandaki kıyafetlerin arkasındaki adam olarak ön plana çıkmasında rol oynadı.

Özellikle filmin 2013 versiyonu; Hackett, Canali ve Alexander McQueen gibi moda devlerini dahi etkiledi. Bu markalar, SS13 koleksiyonlarında 1920'lerden ilham alan güçlü estetik silüetlere yer verdi. Bu, en köklü tasarımcıların bile Hollywood ve pop kültüründen etkilenebileceğini kanıtladı.


Gatsby’yi üç parçadan oluşan ince çizgili bir takım elbise, geniş klapalar, uzun bir yaka, beyaz cep mendili ve geniş kesimli kravatla gördük. Tüm bu ayrıntılar hoş bir orantı ile bir araya geliyor. Altın zincirli cep saati, kravatın üzerindeki soluk baskıyla takım elbiseye uyumlu ve güzel bir ayrıntı katıyor. Bazıları filmin çağını yansıttığını söyleyebilir, ancak daha ince bir kesimle güncellendiği takdirde bu takım elbiselerin modern erkeklerin gardırobunda yeri olmadığını kim söyleyebilir?

Gatsby'nin kusursuz tarzı, aksesuarların kullanımıyla daha da yükseliyor. İster ustalıkla bağlanmış bir kravat ya da tamamlayıcı bir cep mendili olsun, Redford hepsini kusursuz bir şekilde taşıyor.


Pastel ve açık tonların cesur kullanımı, günümüzde hala zamanının ötesinde bir hamle olarak görülüyor. Caz Çağı 1920’lerin stilini ‘70’lerde yeniden uyarlayan beyaz takım elbise, özellikle göze çarpıyor. Kruvaze bindirmeli yelekler de dikkat çeken bir diğer ayrıntı.

Takım elbisenin ceketi, geniş yakalara ve cep kapaklarına sahip. Gatsby, gömleğiyle aynı metalik mavi ipekten yapılmış bir mendili ceketin şeritli göğüs cebine sokarak görünümü tamamlıyor. Sivri yakalı kruvaze bindirmeli yelek ise 1920'lere çok anımsatan bir giysi ve belki de takım elbisenin en eşsiz parçası. Beyaz düğmelerin ceketin üzerindekilerle eşleşmesi de uyumlu bir görüntü oluşmasını sağlıyor.


Tony Manero (John Trovolta) – Saturday Night Fever

Saturday Night Fever, yalnızca 3,5 milyon dolarlık bir bütçeye sahip olmasına rağmen gişede yüz milyonlar kazanan, 70'lerin en popüler filmlerinden biri. Filmde, cumartesi günlerini inanılmaz dansıyla hayranlık uyandırdığı bir diskoda geçiren dansçı Tony Manero yer alıyor. İnanılmaz dans hareketlerinin yanı sıra gösterişli kıyafetler, bu filmin neden bir anda kült bir klasik haline geldiğini gösteriyor.


Travolta, 1977 yapımı filmde Tony Manero'yu canlandırırken tüm zamanların en ikonik kostümlerinden biri olan polyester üç parçalı bir takım giydi. Takım, saf beyaz yerine fildişi rengine daha yakın olsa da ceket ve yelek üzerindeki düğmeler, ceketin iç kısmındaki ve yeleğin arkasındaki saten kaplamalı astar gibi beyazdı. Ceket ise yine 1970'lerin terziliğinde moda bir unsur olan ekstra uzun çift yırtmacıyla dans etmeyi mümkün hale getiriyordu.


Bir disko dansçısının pantolonunun ideal kalıpta olması için modelin mümkün olduğunca kalça çevresinde sıkı durması gerekiyor. Bu düz ve dar kesimli pantolonda da pili bulunmuyor. Yan dikişler boyunca düz cepler ve her biri tek bir düğmeyle kapatılan iki arka cep, pantolonun hareketli noktaları. Pantolonun düz paçalı alt kısmı ise dramatik bir şekilde bol. Tam da 70’lerde olması gerektiği gibi…





Tony Montana (Al Pacino) – Scarface

Al Capone'un hayatından ilham alan 1932 yapımı bir gangster filminin yeni versiyonu olan Scarface (1983), Tony Montana’nın kültürel bir simge haline gelmesini sağlarken aşağıdan yukarıya yükselişi somutlaştıran en ünlü filmlerden biri.


Tony'nin Montana ailesinin çiftliğini ziyaret ettiği sırada giydiği beyaz üç parçalı takım elbise ve siyah açık yaka gömlek, John Travolta'nın Saturday Night Fever’da giydiği ikonik disko takımını açıkça hatırlatıyor.

Tasarımda her ne kadar Saturday Night Fever’dan ilham alınmış olsa da ceketin sivri klapaları tek düğmeli standart çentikli klapalarla değiştirilerek 80'lerin trendlerine göre güncellendi. Geniş, vatkalı omuzlarla tasarlanan ceketin ayrıca iki düğmeli manşetleri, uzun çift yırtmacı ve düz kapaklı arka cepleri vardı. Tony, gömleğiyle uyumlu olması için ceketin şeritli göğüs cebine gevşek bir şekilde bırakılan siyah bir cep mendili kullandı.

Tony; geniş yakalı, siyah, ipek bir gömlekle ne kadar stil sahibi görünüleceğini kanıtlıyor. Üst yarısı açık olan gömleğin yakaları, ceket yakalarının üzerine düz bir şekilde dökülüyor. Gömleği, filmin ilerleyen kısımlarında krem rengi bir pantolon ve kahverengi deri bir kemerle birlikte, manşetleri kıvrık bir şekilde görebilirsiniz.

Takım elbisenin yeleğinde ise sadece üstteki dördü bağlı olan beş düğme bulunuyor. Düz kesim pantolonun paçaları kıvrıklarla biten kloş altlara sahip. Kare şeklinde altın renkli tek dişli tokası bulunan siyah kemer ve muhtemelen Küba tarzı siyah çizmeler de tamamlayıcı ürünler arasında.

Aksesuarsız olmaz. Filmin devamı, kırık beyaz bir takım elbise ve kırmızı bir gömlekle devam ediyor. Yakası açık gömlekleri sayesinde Tony’nin altın kolyelerini bolca görüyoruz. Genellikle iki adet kullandığı altın kolyelerden biri kalınken diğeri daha ince bir tasarıma sahip. Tony ayrıca, sağ elini altın yüzüklerle dolduruyor. Üçüncü parmağında bir elmas yüzük ve serçe parmağında bir yakut taşı bulunuyor.



Don Vito Corleone (Marlon Brando) – The Godfather

Siyah bir smokin, saten Paris tarzı klapaları olan bir ceket ve uyumlu bir yelek, günümüzde de çok kullanılan parçalar. The Godfather'da Vito Corleone da ilk kez kızının düğününde sert görünümlü siyah bir smokin giyerken görüldü. Corleone çoğu zaman bu kıyafetle görülse de ya önceden bağlanmış bir papyon ya da yarasa kanadı şeklinde kravat takıyordu. Gümüş kol düğmeleriyle süslenmiş tek manşetli gömlek de beyaz rengiyle göz dolduruyordu.

1940’lı yıllarda kuşaksız ve yeleksiz ya da en azından yeleksiz bir smokin nadiren görülürdü. Burada ise derin V kesimli yelek, takıma ayrı bir hava katmış. Çoğunlukla smokinin ceketi düğmeliyken gizlenen siyah yelek; ince şal yakası, saten kenarları ve üç düğmesiyle asil bir duruş sergiliyor.

1940'ların ortalarında yaşasaydınız düzenli olarak göreceğiniz bir detay da yakada bulunan büyük kırmızı bir gül. Bunun dışında karakterin bir moda ikonuna dönüşmesini sağlayan önemli unsurlardan biri de aksesuarlar. Takımı tamamlaması için yuvarlak kol düğmelerinde gümüş tercih edilmiş. Gömleğin düğmelerinden ise ikisi de görünüyor. Film boyunca farklı ışıklarda siyah, elmas ya da gümüş görünen düğmelerin elmas olması oldukça muhtemel. Elmaslar, bir mafya patronu için çok uygun aksesuarlardan biri.

Vito, düğün sahnesindeki siyah smokininden dışarı çıkarken kullandığı tam boy trençkotuna kadar klas bir hava yaratıyor. Bölüm II'de gençlik yıllarında gördüğümüz gibi Vito'nun üç parçalı takımlara karşı bir yakınlığı var.

Neo (Keanu Reeves) – Matrix

Matrix, 20. yüzyılın hemen sonunda vizyona girdi ve aksiyonla dolu heyecan verici bir bilim kurgu filminde teknolojik gelişmelere ilişkin toplumsal kaygıyı tasvir etmeye yardımcı oldu. Başrol oyuncusu Keanu Reeves, makineler tarafından yönetilen bir bilgisayar simülasyonunda yaşadığını fark eden bir adam olan Neo'yu canlandırdı.



Filmde Neo, imajının ayrılmaz bir parçası haline gelen bir güneş gözlüğü ve topuklarına kadar uzanan siyah bir ceket giydi. Özellikle minik güneş gözlüğü ve kalın tabanlı çizmeler, tam da 90’ları yansıtıyordu. Filmin gösterime girmesinden sadece aylar sonra, John Galliano'nun Christian Dior Sonbahar 1999 için hazırladığı koleksiyonda PVC, mikro gözlükler ve deriler gördük. Bu haute couture koleksiyonun podyumlarda görünmesinden bu yana Matrix’in kostümleri tasarımcıları sürekli olarak etkiliyor.




Patrick Bateman (Christian Bale) – American Psycho

Patrick Bateman, sakin, kendine hâkim ve şirketinin önde gelen yöneticilerinden biri olarak iş dünyasının mükemmel beyaz yakalısı olarak görünüyor. Gösterime girdiği yıllarda adeta iş dünyasında modanın kurallarını değiştiren filmde, sürükleyici olay örgüsü ve sinematografinin yanı sıra Bateman'ın kostüm tasarımı da öne çıkıyor. Film boyunca Valentino Couture takım elbiseleri, Oliver Peoples gözlükleri ve 80'lerin klasik takım elbise stilleri kullanıldı.

80’lerin tarzını özetleyen giyim ürünlerinden biri ince çizgili takımlar. Bu takımlar, statülerini göstermek isteyen iyi giyimli kurumsal yöneticilerin öncelikli tercih oldu. Bateman’ı da abartılı omuzlara ve aşırı geniş çentikli yakalara sahip ince çizgili kruvaze bir takım içinde görüyoruz.

Güçlü gösteren geniş omuzlu bir palto, ciddi bir iş yaptığınızın göstergesi olarak elbette iş dünyasında önemli bir yere sahip. Aşırı ve sert tarzın somut bir örneği olan uzun ve koyu renkli paltolar, Bateman’ın gardırobunun demirbaşlarından biri.

Gösterişi seven karakterin aksesuarları da dikkat çekici. O yıllarda bir iş insanının saat koleksiyonunda genellikle gösterişli ve iki tonlu saatler bulunuyordu. Bateman'ın parlak altın ve gümüş bir saat takması da elbette şaşırtıcı değil. Kravatları ise başta kırmızı, yeşil, mavi ve sarı olmak üzere mücevher tonlarında ve bir dizi şık desenle sunuluyor. Pantolon askılarını ise günümüzde görmek çok mümkün olmasa da filmden etkilenenlerin sayısının bir hayli fazla olması muhtemel.


John Wick (Keanu Reeves) – John Wick

John Wick’in takım elbiseleri, hiç şüphesiz beyaz perdeyi süsleyen en şık ve sofistike terzilik ürünlerinden biri. Neredeyse sürekli devam eden aksiyona rağmen Wick, her zaman kusursuz bir tarza sahip görünüyor. Bu nedenle dünya çapında, erkekler için bir stil ikonu haline geliyor. Bu ikonik görünüm için teşekkür etmemiz gereken kişi ise Luca Mosca.

İlk bakışta, kostümlerin kiralık katilin adı kadar basit olduğunu düşünebilirsiniz: tamamen siyah ve klasik kesim. Ancak John Wick kıyafetlerinde karakterin eğitimli suikastçı gözünün bile göremeyeceği kadar çok detay var.

Wick; keskin, koyu gri, hafif, yünlü ve üç parçalı bir takım elbise giyiyor. Tek sıra düğmeli ceket, hoş bir şekilde kıvrılan ince çentikli yakalara sahip. Çift yırtmaç ise karakterin aksiyon sahneleri boyunca ihtiyaç duyduğu tüm ekipmanlara hızlı erişmesini sağlıyor.


Takım elbisenin uyumlu pantolonu ise yeleği örtecek kadar yüksek. Yan ceplerin hafif eğimli olduğu pantolonun arkasında iki cep bulunuyor. Her birini kapatmak için tek bir düğme bulunuyor. Bacak kısmı ise rahat; düz paçalar ayakkabıların üzerinde, yüksekte bir noktada bitiyor. Bir aksiyon kahramanının ihtiyaç duyduğu son şey, gece kulübünde silahlı çatışma sırasında masanın üzerinden atlarken kendi pantolonuna takılıp düşmek olmalı. Bu noktada doğru bir tercih yapılmış.

Takım elbise üç parçadan oluşsa da yeleği yalnızca birkaç sahnede görüyoruz. Yelek, göğsün büyük bir kısmını ortaya çıkaran dört düğmeli tasarımı ve modern tarzıyla öne çıkıyor. Bu da günümüz moda anlayışına uyduğu için çoğu erkeğe ilham kaynağı oluyor.


Rezervuar Köpekleri


İkonik siyah takım denince günümüzde akla John Wick gelse de Tarantino’nun kült filmi Rezervuar Köpekleri, bu takımları yıllar önce zaten popüler hale getirmişti. Quentin Tarantino'nun erkek modasına beklenmedik katkısı olan bu trend, sade bir takımla da ne kadar sıra dışı ve karizmatik bir görüntü yaratılabileceğini herkese gösterdi.


Bu filmle ilgili sonsuza dek hatırlanacak bir şey varsa, karakterlerin Betsy Heimann tarafından tasarlanan siyah takım elbiseleri, beyaz gömlekleri, siyah kravatları ve güneş gözlükleri. Bu parçalar, modern modanın çehresini değiştirmede rol oynadı.

Bütçe kısıtlamaları nedeniyle filmde aslında iki takım elbise kullanıldı, diğerleri ikinci el toplama parçalarla eşleştirildi. Bazı oyuncuların bir takım elbiseye uymayan parçalar giydiği de biliniyor. Mr. Orange (Tim Roth) ve Mr. Pink (Steve Buscemi) siyah jean giyerken bazıları ise lacivert pantolon giyiyor.


Jacob Palmer (Ryan Gosling) – Crazy, Stupid Love


Hollywood’un en beğenilen aktörlerinden biri kuşkusuz Ryan Gosling. Ancak bu filmin gerçek yıldızının, Gosling’in canlandırdığı Jacob Palmer değil; karakterin kusursuz bir şekilde dikilmiş bir takıma olan tutkusunun ve kusursuz moda anlayışının olduğu inkar edilemez. Selima Optique gözlükler, bedene oturan Albert Hammond Jr. takım elbiseler ve Versace ayakkabılar, filmdeki en estetik detaylar arasında bulunuyor. Bu detaylar, Palmer’i yakın geçmişteki en iyi giyinen karakterlerden biri haline getiriyor.




2011 yapımı bu eğlenceli romantik komedide, Jacob her zaman mükemmel bir şekilde dikilmiş bir takım elbise giyerken ve tek bir saç teli bile yerinden oynamadan görülüyor. Filmde toplamda 36 kostüm değiştiren Palmer’ı neredeyse her sahnede yeni bir tarza sahip olarak görüyoruz. Palmer, günümüzde trend haline gelen vücuda oturan modern ve havalı takımlar giyiyor. Üst düğmeleri açık beyaz gömlekler, kahverengi deri ayakkabılar ve cep mendilleri de filmin yıldızları haline geliyor.

Palmer'ın Avrupa'dan ilham alan stiliyle uyumlu takımlarında bordo ve zeytin yeşili renkler öne çıkıyor. Özellikle yeşil takım, 2011 yılında film vizyona girdiğinde epey ilgi çekmişti.


James Bond (Sean Connery) – From Russia With Love


Sean Connery'nin From Russia With Love'daki kıyafetleri, James Bond'un Dr. No'daki gardırobunun daha büyük bir bütçe ve daha büyük bir takım elbise gardırobu ile devamı niteliğinde. Terzi Anthony Sinclair ve gömlek yapımcıları Turnbull & Asser ve Lanvin, Sean Connery'yi filmdeki gibi giydirmek için geri döndü. From Russia With Love'da daha fazla kostüm olsa da bunlar esas olarak bir temanın varyasyonlarıydı.

Filmdeki muazzam sayıda takım elbiseye rağmen, her biri James Bond'un görünüşünü daha da geliştirmeye yardımcı oldu. Her takım elbise, iki düğmeli ceket ve çift ön pilise pantolon ile aynı tarzda dikildi. Bir takım elbisenin diğerinden farkı, ince detaylarda gizliydi. Örneğin; bazılarının cep kapakları varken bazılarının sadece cepleri vardı.


Filmin öne çıkan takımlarından biri uçuk mavi gömlek, beyaz cep mendili ve lacivert kravat ile tamamlanan yün lacivert yünlü bir takım. Bu zamansız klasikle yanlış yapmanız imkansız.

Connery, efsanevi Anthony Sinclair tarafından dikilmiş kömür grisi, yünlü bir takım elbise de giydi. Bu takım, hava ve su üzerindeki çeşitli kovalamacalara kadar Bond'un karşılaştığı engeller için ideal bir akrobasi kıyafeti haline geldi.



 

Umarız, yazımız sizi özel günlerinizde şıklığınızı ve stilinizi yansıtacak mükemmel smokin ve damatlık takım elbiseleri hakkında bilgilendirmiştir. Şimdi, hayalinizdeki o mükemmel kıyafeti bulma zamanı geldi! Eğer siz de kendinize özel, şık ve konforlu bir takım elbise veya smokin arayışındaysanız, Dormen Cerimonia & Classic olarak sizin için en uygun çözümü sunmaktan mutluluk duyarız.


Damatlık ve Smokin Takım Elbise seçeneklerimizi incelemek, stil danışmanlarımızdan ücretsiz tavsiyeler almak ve hayatınızdaki bu önemli gün için en iyi kararı vermek adına hemen bizimle iletişime geçin!


Dormen Cerimonia & Classic ailesi olarak, sizinle tanışmayı ve bu önemli gününüzde sizin yanınızda olmayı dört gözle bekliyoruz. Unutmayın, şıklığınız ve mutluluğunuz bizim için önceliklidir!





2.929 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page